Sunday, August 1, 2010

senyap, sunyi, aku sendiri.

salam..lame sungguh da x post kt cni..stiap kali nk tulis..ad je yg mmbntutkn..trus x jd post pape..hurm..tp kali ni..insyaAllah..jadi..=))

HIDUP??
skang ni xde yg mnarik..masih lgi mcm biase..yg dtg akn dtg..yg pergi akn pergi..yg pernah dtg akan pergi..hidup seorang mgkin lbh sesuai bagiku. aku mgkin blum menemui insan sebenar untuk jadi peneman hidup..bak kata abg aku..aku msih muda..x perlu mncari skarang..tp aku ttp risau..sentiasa ku berdoa agar dipertemukan seseorg yg boleh membimbingku, mengajarku, berkongsi ilmu, memberikan ku keyakinan, memberikan ku semangat untuk menjadi seorang yg berguna, menjadi seorang yg kuat, yang sentiasa mengingatiNya dan sentiasa meperbaiki diriku sendiri. ap yg pernah terjadi tidak akn ku anggap kesilapan, walau ku tahu begitu besar salah dan silap yg telah ku lakukan..yg tak pernah aku terlintas ak akn lakukannya..MAAFKAN AKU YA ALLAH. ak xkn sebegitu lagi. masa untuk aku perbaiki diri. itu ku jadikan pengajaran dalam hidupku. 

STUDY??
masuk yr 4..alhamdulillah..ak mkin dpt rasakan keseronokan belajar..ak cume berharap aku kan lebih kuat mnghadapi hmpir 2 thun lg aku di sini. moga aku berjaya. InsyaAllah..dan pada dia..moga berjaya..sem terakhir buat dia..moga dia berjaya dalam hidupnya, kerjayanya dan apa2 yang diimpikannya..dan sentiasa bahagia..kebahagiaannya adalah kebahagiaan untukku jua. menyayangi, menyintai, tidak semetinya memiliki. aku terima itu.

aku harus kuatkn diri, kuatkn iman. jgn mudah terpedaya. jgn mudah membiarkn syaitan menggoda dan menghasut. Astaghfirullah..ap aku da lakukan. mnyesal. pasti. tp x mgkin ak dpt ubah.

dia yang dulu. datang lagi. datang dalam mimpi. x dpt aku nafikan. dia masih ada dalam ingatan. tak mudah aku lupakan org yg pernah ak btul2 sayangi sepenuh hati. ap dia lakukan padaku. aku terima. mgkin itu jalan yg tertulis bagiku. adkh mimpi yg ada skdr mainan atau pemberi harapan? perlu aku percaya atau perlu aku lupa?? bingung. resah. gelisah. tp xkn merubah apa2. 

Ya Allah, pertemukan aku dengan seorang lelaki yakni suami yg soleh, yg boleh membimbingku ke jalanMU, menghormati diriku sebagai wanita, membantuku menjaga maruahku. andai dia yang di hatiku adalah untukku, Kau dekatkan hati-hati kami..tetapi andainya dia bukan untukku dan aku bukan untuknya, Kau jauhkan hati kami dari perasaan yg tidak ke arahMU. AMIN.

aku rindu dia.

1 comment:

  1. pape pown yg terjadi..atun mesti ingt..famili dan kawan2 x kn pernah tinggalkan atun..insyaAllah..everything will be fine..:D

    ReplyDelete