Friday, December 3, 2010

kerana aku sayang.

aku bimbangkan mu..kerna ak sygkanmu..
aku nashtkanmu krn aku sygkanmu...
aku menegurmu krn aku sygkanmu..
tp mngapa perlu kau blas dgn kata2 yg mgguris hatiku..
aku pham jika kau x mampu menerima..
tp mngapa sebegitu skali kau ucpkn padaku..
tidakkah kau fham..
itu kerna sygnya aku padamu..
kerana syg aku padamu..
aku x mahu kau hanyut..
kita hanyut dan trus melupakannya..
tapi kau x fham maksdku..
dan kau blas dgn kate2 yg begitu mengguris hatiku..
yg membuatkn ku hampir menitiskan air mata..
begitu sush aku pujuk hati ini..
begitu payah aku nk melupakan kata2 mu sebelum ini..
tp kau curahkan lagi api pd api kmrhan aku yg msih blum hilang..
utk ap??
utk ap kau buat aku begini??

kata2 blh mnjadi pedang yg pling tajam menikam di hati..lukenye blh sembuh tapi prutnye akn ade...
aku tkut kerana parut itu, aku x mampu lagi menyayangi kau sepenuhnya..
aku takut kerana parut itu, begitu mudah ak mncari kesalahanmu..
dan begitu pyah ak melupakan kesalahanmu pdku..

aku tau..ak juga bersalah..
tp ntahla..
cuma aku mau kau tahu..
kerana aku syang..
kata2 itu lahir..
kerana aku mahukn kau yg mmbimbingku nnti andai benar kite dijodohkan..
aku mahu kau yg membimbing bakal2 ank kita nnti..
mase xpjg..
andai hari ini aku berkata..
dan esok aku sudah tiada..
dan tiada ap yg aku ubh dlm diriku..
hidupku jdi sia2..
ak bkn hambaNya yg terbaik..

aku sedih..
sedih dgn keadaan ini..
aku syangkan kau..
ak mahukan kau..
dan skali lagi.
kerana syg itu..aku ambil brat akn dirimu..
tp engkau x rase begitu..
dan tiada apa yg blh aku katakan lagi.

3 comments:

  1. dun w0rry my dear..be happy..akk sayang atun.. v^_^

    ReplyDelete
  2. kalau dia lelaki, itu memang normal... lelaki tak suka kalau kita nak bagi dia tunjuk ajar... certain perkara la.. sebab nanti dia akan rasa rendah diri... =)

    jadi, apa kata biarkan dia.. insha allah, bila dia rasa sakit, dia akan sedar, apa yang kamu cakap tu betul.. seriously.. =)

    chill dear...

    ReplyDelete