Wednesday, December 1, 2010

sudahla sudah.

mungkin ini mmg yg dtakdirkn untuk aku. skrang bkn mase aku. aku blum bersedia utk semuanya. tugas aku skrang adlh untuk mncapai cita2 aku. membanggakan mak, abh, diri sndiri, kwn2, msyrkt, n yg pling penting agamaku. berat utk aku buang perasaan ini, kerana bukan mudah untuk aku semaikn rase yg ad skrang, tp mgkin ini adlh jln yg terbaik. mgkin dia bkn untukku dan aku bkn untuknya. 

kata2 aku dia anggap mainan. mgkin skrang masenye utk aku buktikan kesugguhan kata2 aku. sukar untk aku lupakan dia, tp aku perlu kuat, jgn tenggelam dan hanyut dlm perasaan yg x akn kekal ni. 

aku x nk sejarah berulang lagi. kerana insan bernama lelaki, aku hlng kwalan diri yakni aku x mampu fokus dlm ap yg aku lakukan. fkiran aku jadi serabut. n akhirnye, ak yg terima padahnye..tp si dia di sana..ttp gembira dgn hidupnye. untuk ap aku jadi bodoh utk lelaki yg x mampu nk hargai aku. utk ap aku brsedih utk lelaki yg bgitu mudh mghancurkan hati dan perasaan aku dan meminta sesuatu yg aku tak mahu berikan? sesungguhnya ia x mudah, tp aku harus kuat. sntiasa berdoa kepadaNya agr dpermudhkn jalan hidupku.

hapuskan sayang itu, lupekan kerinduan itu..walau sukar, tp hanya itu yg harus aku lakukan skrg. biar syg dan rindu itu hnya pada yg berhak menerimanya, hanya untuk Allah..dan insan yang sepatutnya.

aku berdoa agr aku mndpat yg terbaik. Amin. dan utk mndapat yg terbaik, ak juge harus belajar mnjadi yg terbaik. aku juge berdoa untuknye agr dia mndapt yg terbaik utk dirinya.

"Jika seorang hamba Allah menahan keinginannya dari sesuatu yang haram (kerana Allah) maka Allah akan memberikan sesuatu yang diingininya itu mengikut jalan yang halal" (Al-Hadith)

No comments:

Post a Comment